perjantai 1. maaliskuuta 2013

Kevättä rinnassa

Kevät toi uudet verhot keittiöön ja uusia kynttilöitä vanhoista jämistä!

Eurokankaasta sattui mukaan pakan loppupala josta tuli verhokapat kolmeen ikkunaan ja vielä siitä riittää ainakin neljään tyynynpäälliseen. Hintaa kankaalle tuli 16e. Nuo verhot sopii tänne meille kun nenä päähän. Mies ensin epäröi että noista et kyllä verhoja tee mutta nyt kun ne on ikkunassa niin piti senkin myöntää että ne onkin itseasiassa aika hyvät.

Mä olen pyytänyt ystäviä keräämään kynttilöidensä jämät mulle ja mä olen niistä sulatellut uudelleen kynttilöitä. Toimii hyvin eikä ole vaikeaa!

Ensin mä päätän mihin astiaan mä aion kynttilät valaa, eka satsi mulla oli pihatuikkuja Pilttipurkkeihin (Pilttipurkkeja ei saa käyttää sisällä, räjähtämisvaara!). Sydänlangan tein ihan tavallisesta puuvillalangasta. Toiseen päähän klemmari painoksi ja toinen pää tikun varaan purkin yläreunaan niin että sydänlanka pysyy jotakuinkin suorassa ja keskellä (parempia ohjeita on varmasti netti pullollaan....) Sula steariini kaadetaan astiaan ja loput pisarat mä kaadan aina niin että tuo sydänlanka kastuu myös.

Steariinin sulaessa kattilassa mä noukin seasta roskat pois, mulla on seassa ollut itse sydänlangan jämien lisäksi mm. foliota, millä toisaalta voisi saada ihan kivoja koristeita kyttilään jos sitä silppuaisi ihan tarkoituksella sekaan (tai jotain hilettä yms.)

Tälläisiä mä tein eilen maitotölkkeihin, tölkki irtosi tosi helposti kovettuneesta kynttilästä. Pieni mokahan tässä kävi kun innoissani kaadoin ekan kipon täyteen ja sitten vasta tajusin että toisesta tuleekin nyt sitten ihan jämäpala, en sitten viitsinyt alkaa kaatamaan toisesta astiasta toiseen kun ne langat ja kepit olis ollut sitten ihan solmussa... No, saimpahan ainakin yhden hyvän kynttilän!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä merkki käynnistäsi!